بحرانی که در نتیجه ویروس کرونا به جامعه جهانی عارض شده با قاعده لطف الهی چگونه قابل توجیه است؟

آیا خداوند در مقابل مرگ و میر ناشی از این ویروس و تبعات سنگین آن بر جامعه انسانی و اقتصاد و خانواده ها وارد شده بی تفاوت است؟
آیا این بخشی از اراده الهی در عذاب بشریت بواسطه اعمال بدش یا امتحان قاطبه بشریت است به نقص و بیماری؟
نمونه سئوالاتی که میتواند به ذهن بسیاری خطور کند.سعی میکنیم در ساده ترین شکل به این موضوعات جواب بدهیم.
جهان مجموعه ای از قوانین است که در باور معتقدین به خدا همه آنها محصول اراده الهی است.همان چیزی که در یک بخش ما بعنوان قانون علیت(علت و معلول)میشناسیم.
قانون عمل و عکس العمل هم هست.
کنش و واکنش
قانون نسبیت.
و اینها قوانینی هست که بشر تا حدودی به بخشی از آنها دست یافته است.
جهان در متن این قوانین جاریست.اجازه بدهید کمی صریح تر بگویم که خدا همین قوانین هست !
چون تمام این قوانین در متن و بطن خدا جاریست و ما به نحوی خود را در معرض این قوانین یا همان سنن(سنتهای)الهی که در قرآن گفته شده قرار میدهیم چه به اختیار و چه به انتخاب هرچند اشتباه.
حالا وقتی حادثه ای مثل بحران کرونا اتفاق می افتد ما راست میرویم سراغ خدا.مثل همیشه.
در حالیکه درستش اینست برویم سراغ خودمان و ببینیم کجای کار را درست نرفته ایم و آن قاعده کلی رعایت نشده است.
آیا کرونا یک خلق و تولید ویژه از طرف خدا برای نابودی بخشی از نفوس انسانی است یا دخالت و بهتر بگوییم نوع انسان و دستکاری کنجکاوانه و فضولی در قوانین حاکم بر کائنات روی کره زمین(طبیعت)؟
این اقدام چه به قصد کشف جدید یا یک اشتباه علمی باشد دستاورد بشری است و دامن خودش را گرفته است.
این اولین بار نیست که بشر بخاطر نوع رفتارش در زمین ، تاوان سنگینی را پس میدهد و معلوم هم نیست آخرینش باشد.
کرونا یک مرحله از مراحل چرخه حیات است که در گردونه تقابل انرژی مثبت و منفی، سطح ارتعاشات نیروی منفی قوت بیشتری گرفته و پیامدهای خودش را هم دارد تا اینکه جامعه بشری بتواند با کشف این علت در تغییر موازنه نیرو گام موثری بردارد و باعث توقف یا کند شدن سطح فزاینده ارتعاشات منفی شود.
هر باوری در مواجه شدن با چنین جریاناتی یک تعریف و تفسیری دارد.یکی میگوید عذاب، یکی میگوید امتحان.


مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها